fredag 4 januari 2013

Bra Intervallpass igår kväll


Igår kväll körde jag mitt första intervall pass på drygt ett halvår. Var lite mosig efter att ha stått på benen på jobbet i 8 timmar men ville ändå ut och köra av mig lite extra energi. Jag började med 2 km uppjogg och kroppen kändes ganska fräsch. Sen körde jag lite lätta koordinationslopp 5x60m.. därefter kom den första 10 min intervallen. Kroppen kändes lätt i början men jag märkte att jag gick ut lite väl snabbt och såg efteråt att jag legat i 4.30 tempo nästan hela vägen. Den planerade farten skulle legat på ca. 4.45..
Efter första intervallen blev det 3 min gångvila.. usch vad dessa 3 min gick snabbt.. dags för nästa intervall. nu i uppförsbacke och motvind.. nu blev det inte alls samma fart då mjölksyran sprutade ur öronen.. den andra Intervallen gick i 4,57 som snitt fart.. nu blev det 3 min gångvila innan jag joggade ner i 2km.. Bra pass med ett snitt på 5,22 trots 6 min gångvila.. Nu kör vi! Idag är det dock vila och imorgon står 10km på schemat på en tänkt tid runt 52-55 min. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar