lördag 18 augusti 2012

Tuff perid

Jag har haft en tuff period vad gäller träningen. Jag har haft strul med vänster knä som ömmat från och till. I augusti har jag endast sprungit 20km.. Imorse gav jag mig ut på en lätt jogging runda innan frukost. Efter 2,5km var pulsen uppe i 179 slag. Då stannade jag till för att få ner den.. fortsatte 2,5 km till och det kändes som att det var första gången jag sprang.. så tungt känns det just nu. Medelpuls 167 slag med en snittfart på 5,12min/km.. ja ja bara att bita i det sura äpplet och komma igen. Tänkte att jag skulle få ihop 3 löppass innan Trelleborgsloppet på lördag den 25 aug.. ska försöka ta mig i mål under 60 min.

3 kommentarer:

  1. Strunta i loppet, din hälsa är prio ett och sänk tempot ytterligare! Ingen ide att påfresta kroppen så tidigt efter sjukdom och skada. Spring i 6 min/km tempo. Låt kroppen återhämta sig en vecka eller två så är du nog sakterligen igång igen. Du kan ju alltid ta Skanörs milen istället. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag får känna mig för.. ska ändå bara jogga runt.. blir ett långdistanspass isf..

    SvaraRadera
  3. Lät inget vidare när pulsen skenar så.. ta de lugnt!

    SvaraRadera