måndag 2 augusti 2010

Kommit igång med träningen











Idag steg jag och frugan upp kl. 08 och vi gjorde oss klara för att åka iväg till Kastrup då hon skulle flyga till Thailand. Det blev en stadig frukost med havregrynsgröt med blåbär och björnbär. Sedan bil till färjeterminalen, färja över till Helsingör och tåg till Kastrup. När vi väl kom fram checkade hon in och vi gick upp till Burger King för vår gemesamma snabb lunch. Kramades goodbye och såg fram mot att träffas nere i Thailand om ca. 3 veckor. Jag tog tåget tillbaka men hoppade av i Nivå för att spana in en båt jag sett som är till Salu. Det var rätt långt till småbåtshamnen så jag fick bra träning och en promenad på ca. 6km fram och tillbaka till tåget. När jag väl var nere vid båten blev jag besviken då teakdäcket var ganska slitet, skruvarna kom fram på flere ställen. Så om jag skulle köpa denna båten så får ägaren gå ner ca. 200 000kr om det ska vara värt att lägga ett nytt deakdäck.

När jag kom hem var jag rätt mör i benen så jag bestämde mig för att ta en powernap innan jag gav mig ut på en löprunda. Det blev 8km på 42 min. Relativt lungt med andra ord. När jag kom hem tog jag en proteindrink och duschade, sedan lagade jag till en honungsmarinerad torskfilé med färskpotatis. Bifogar lite bilder på en del sallader som vi ätit de senaste dagarna, vår fika på väla och min båtcykel som jag tog ut på en tur fast jag inte har någon båt i år.

Imorgon blir det gymmet på förmiddagen och sedan får vi se vad det blir på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar