fredag 11 januari 2013

Träningen går bra trots en hel del träningsvärk

Veckan har löpt på bra vad gäller träningen. Jag började i måndags med ett långpass på 14km.
Med ett snitt på 5,27min/km medelpuls 161.
På tisdagen körde jag ett 10km pass och hade en sådan träningsvärk innan jag startade passet att jag inte visste om jag skulle kunna springa överhuvud taget. På söndagen hade jag nämligen kört ett första benpass på gymmet på mycket länge. Aj aj aj vad ont det gjorde.. jag plågade mig igenom 10 km med en fart av 5,48min/km i snitt och en medelpuls på 152.
Onsdagen var en ren vilodag och varje gång jag skulle resa mig ur kontorsstolen så tog det 2-3 minuter innan jag kunde räta ut benen helt.. aj aj..
Igår kväll stod 4x4min Intervaller på schemat. Och det gjorde väldigt ont i höger knäveck, men efter 2 km uppvärming kändes det bättre. Körde 5x100m koordinationslopp för att få upp farten. Sen körde jag igång 4 minuters Intervallerna med 2 min gångvila.
1. 4.28min/km
2. 4.41min/km
3. 4.35min/km
4. 4.50min/km - uppförsbacke i 500m =( segt som attans.
Avslutade med 2 km nerjogg.
Kändes rätt okay efteråt men benen är riktigt stela nu.. Blir gött att vila idag fredag och imorgon lördag står 10km på schemat på runt 51-54min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar