söndag 8 september 2013

400m Häck



Igår gick årets näst sista VDM i Trelleborg. Jag har varit halvskadad då jag vrickade foten knappt en vecka sedan. Dessutom hade jag en sträckning i ryggen efter ett ryggpass på gymmet dagen innan. Jag körde chins och sträckte mig på något sätt. Men målet var bara att ta sig runt på 400m häck. Jag startade i andra heatet och fick springa själv då ingen av de 2 andra löparna dök upp. Tyckte att häckarna var otroligt höga så det blev mer höjdhopp än häcklöpning. Tog mig till slut i mål på drygt 1.30.. Bilden är tagen av Daniel Erman.
Jag körde därefter spjut, kula och tresteg. Spjutet fick jag iväg drygt 26 meter efter 6 kasst. Kulan flög 8,27. Och sedan tresteg drygt 8 meter. Minns inte hur långt det blev men jag vågade inte ta i då foten var svag efter stukningen. Blev iaf. 2 Guld och 2 Silver. Nu är det endast 200m kvar iår och det ska springas i Vittsjö tisdag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar