fredag 20 maj 2011

Göteborgsvarvet 2011

GV 2010

Jag har inte hunnit att blogga den här veckan p.g.a. vi jobbar oerhört mycket så tiden räcker inte till. Har iaf hunnit med en tävling, (800m i Malmö). Tyvärr var det ett segt lopp med dålig uppladdning och stressig, nästan obefintlig uppvärmning. Jag skulle egentligen inte sprungit loppet men var i Malmö hos revisorn och kom till tävlingen först kl. 19.10. Heatet började 19.35. Det var bara till att hämta nummerlapp, byta om och köra lite stegreingslopp på 100m. Sen var det dags. Öpnade lite lugnare första varvet för att jag gick ut för hårt förra året. Men nu höll jag igen för mycket istället, så det var svårt att ta igen tiden på andra varvet. Tiden blev 2,32.00. 3.10 fart i snitt.
Därefter har jag kört 2 lugna pass den här veckan bara för att känna på farten. Körde 5x2 min i onsdags med ca. 4min/km i snitt. Och igår körde jag 5km med 4,53 speed. Avslutade med 5x100m för att riktigt ösa på. Nu tror jag att jag är redo för lördagens GV och idag återstår det att ladda med bra mat och kolhydratvätska i form av Vitargo Carboloader.
Imorgon kör vi upp med kompisen Dennis och fortsätter ladda i bilen upp. Vi har ingen som passar våra värdesaker så det blir endast bilder före och efter loppet. Sen får vi hoppas att proffsfotograferna tar någon bild under själva loppet.
Vi HÖRS imorgon kväll! Om ni vill följa mitt lopp i mobilen kan ni göra detta genom att SMS:a RGV följt av mellanslag och därefter 32504 som är mitt startnummer. Detta kostar 30kr + ord. SMS taxa.

7 kommentarer:

  1. 2.32 på 800m skulle jag vara nöjd över.
    Lycka till imorgon! :-)

    SvaraRadera
  2. 2.32 skulle jag vara klart nöjd över på 800m.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Tack Hempa, Ja jag får nog vara nöjd. Det är ju en tuff tävlings period nu med 4 tävlingar på 11 dagar. Så man kan ju inte prestera 100% på alla fyra =)

    SvaraRadera