onsdag 4 maj 2011

Är med i Expressen idag

Nu är det inte många veckor kvar till Göteborgsvarvet. Blev påmind om det idag när jag såg min egen bild i expressen från förra årets GV. Den tävlingen det året vill jag helst förtränga då det inte blev mycket till löpning. Det var första året och första gången jag sprang 21,1km, eller rättare sagt försökte springa. Det var ju mycket gång där och jäkligt varmt också. Då blev tiden 2.06,49.

Iår vill jag helst persa med råge och vill gärna ner runt 1,45 för att slå mitt pers på 1,48. Men GV är ingen lätt tävling och det är många som man skall trängas med. Förra året startade jag i startgrupp 13 och iår blir det 8.

Nu gäller det bara att toppa formen och få upp farten maximalt utan att skada sig. Jag kör både Intervaller, tröskel och långpass den här veckan. Så börjar jag dra ner lite på mängden kommande veckor och kör mer styrka och tempo. Jag har Springtime (10km) den 14 maj, 800m i Malmö den 17 maj innan jag kör upp till Göteborg den 21 maj. Så det gäller att hitta formen till samtliga tävlingar.

Idag blir det vila och imorgon kör jag styrka och 10km lätt distans. Fredag: 8km tröskelfart och på söndag kör jag det sista långpasset. Hade tänkt mig 25km men får se hur kroppen känns då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar