tisdag 24 maj 2011

Första 5km tävlingen avklarad

Bloggjoggarna efter loppet - alla verkade nöjda med dagens resultat

Då var den 4:e tävlingen på 11 dagar avklarad. Jag och Dennis körde från Hbg vid 17 tiden och trodde att vi var ute i mycket god tid. Men vi visste inte att MFF och IFK Helsingborg spelade derby samtidigt som 6300 löpare skulle tävla. Det var bilköer långt ut på motorvägen in till Malmö och vi tog oss fram i 20km/h. Och inte var det lättare att hitta en p-plats nära tävlingen. Till slut hittade vi en plats bland villorna och fick byta om i bilen och ta oss till startområdet utan överdragskläder. Det hade regnat katter och hundar och åskat på vägen in till Malmö, men nu hade himlen öppnat sig precis som på beställnig. Vi joggade upp lite lätt och körde några snabba fartökningar på de 10 minuterna vi hade på oss tills starten gick. Vi sa hej till våra lagkamrater och önskade alla lycka till.

Min plan var att bara ta mig runt i ett hyfsat tempo och målet var att komma top 50. Första km kändes rätt bra men benen kändes stela och hjärtat hade inte fått den nödvändiga uppvärmningen. Tur att det bara var en tävling där jag inte hade satt några höga förväntningar efter att ha sprungit Göteborgsvarvet 3 dagar tidigare. Första km gick på 4,08. 2:a - 4,28, 3:e - 4,30, 4:e - 4,42, 5:e 4,34 & sista 650m i 4,11 fart. En sluttid på 5km - 22.22 och 5,64km på 25,21.

Efteråt satt vi i gräset på stadion och åt ur vår ICA-picknick kasse. Efter en stund körde jag och Dennis tillbaka men vi fastnade åter i bilköer och det tog 30 min att bara ta sig ur Malmö. Tacka vet jag en mindre stad som Helsingborg där trafiken flyter på oavsett jippo i stan. Studenten är kanske ett undantag dock =)

2 kommentarer:

  1. Tack för igår! Sicket superlag vi blev.. !

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Ja, fan att man inte tävlade som bästa lag också. Då hade vi nog hamnat högt upp.

    SvaraRadera