söndag 22 maj 2011

Har anmält mig till 2012 Göteborgsvarv!

Rätt rejäla stigningar på sina ställen, långa och sega backar i början och mot slutet.

Nu har jag landat efter gårdagens Göteborgsvarv och benen känns lite bättre. Så jag gick in på GV hemsida och är nu anmäld för 2012 års tävling. Då ska vi åter försöka pressa tiden neråt. Nu ska jag jobba mer på backträning och köra mer styrka så jag kan forsera backar med bättre fart.

Ska även köra mer Intervaller. Efter tisdagens 5km tävling blir det ett uppehåll till den 16 juni innan det är dags att tävla igen. Då står VDM i Helsingborg på spel och jag har anmält mig till 100m och längdhopp. Så nu gäller det att snabbt får upp snabbheten och explosiviteten på drygt 3 veckor. Två dagar senare den 18 juni är det Malmömilen. Hoppas jag kan ha en fördel med snabbhetsträningen till den dagen. Gäller bara att inte ta i för mycket så kroppen håller. Får nog hålla igen lite på 100m och längden så man inte skadar baksidorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar