torsdag 5 maj 2011

Löpband suger fett!

Idag fick jag för mig att jag skulle utnyttja tiden bättre och köra både löpning och styrka på gymmet. Men satan i gatan vad segt och tråkigt det var att springa inomhus i den varma kvava luften. Dessutom kändes det som jag sprang långt under 5 fart men displayen visade runt 5,25. Jag körde med 1 grads lutning och fick verkligen jobba för att klara 10km. Tiden blev 54 minuter inkl. något kort stopp. Sista gången jag springer inne och ska lägga upp träningen så att jag kör styrka på morgonen i gymmet och springer ute på kvällen istället. Nu sprang jag först och sedan körde jag styrka överkropp i dryga 40 min. Tur att det var ett lungt löppass för imorgon väntar 8km tröskel.

Jag är lite fundersam över vilka skor jag ska använda på Springtime, ska jag nöja mig med New Balance eller ska jag chansa på att jag klarar av att köra med Pumorna de 10km:na. Jag ska nog provspringa banan med båda paren och känna mig för. Ska ta NB imorgon kväll då jag kör tröskeln. Sprang lite fel förra gången vi skulle kolla in Springtime rundan så nu ska jag försöka hitta den rätt vägen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar