söndag 17 oktober 2010

15,6km idag


Det har varit en bra träningsvecka med 8 timmars träning. 3 styrkepass och 3 löppass. Ska köra samma upplägg kommande veckan.

Idag drog jag på mig skorna och drog ut på en långjogg i den fina höstsolen. Mötte en massa folk längst med löparrundan men det var inte många som sprang utan promenerade. Kändes relativt lätt de första 7 km, sedan tog det emot en del. Har nog en bit kvar till den där känslan då hjärtat och lungorna hänger med helt utan problem. Dagens pass 15,6 km i 5,20 fart, puls: 164/175.

3 kommentarer:

  1. Kul med en bra träningsvecka! Och ditt långpass med den farten och pulsen var ju bra jobbat...
    Du har snart alla organ med dig om du fortsätter så här :)

    SvaraRadera
  2. Märkligt att inte du förstog det... Farten jag ligger på 400 meter är samma som om jag hade sprungit det på en km. Men för att göra det enkelt skriver man i medelfart dvs 3,50 min/km. Förstår du nu? Kram

    SvaraRadera
  3. Jo, fast för mig är det enklare att förstå om man typ springer på 75 sekunder på 400m =)

    SvaraRadera