tisdag 16 mars 2010

10 km på löpbandet idag


Körde 10km på löpbandet idag. Blev ett relativt lätt pass med 5,25 i snittfart. 150 i snittpuls. Kändes rätt bra för att vara i början på träningssäsongen när det gäller distanslöpning. Måste vänja mig vid belastningen av muskler, senor och brosk.
Körde bål och stretching innan jag joggade ner i 5 minuter. Får skynda långsamt för att inte skada mig mer. Kommer inte att ta ut mig fullständigt på Göteborgs varvet, utan mest kolla banan och känna på en halvmara för andra gången. Jo, jag har faktiskt sprungit en halvmara på en Walleniusbåt en gång. Vi sprang runt, runt, runt på ett ståldäck i 35 graders värme mitt ute på atlanten. Minns att jag vann och tiden var något över 2 timmar. Efter det kunde jag inte gå på 2 veckor p.g.a ömma vrister och vader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar