onsdag 17 mars 2010

Bra fartpass idag

Igentligen kände jag mig lite hängig imorse och funderade på att ta en vilodag. Men tog mig ändå till gymmet och körde ett bra fart pass. Värmde upp i 10 min i 11km/h. Sedan drog jag på i 13,5 i 20minuter. Låg på 4,35 fart enligt fotsensorn, och det kändes riktigt bra. Måste börja vänja mig vid högre farter så att det känns bekvämt på tävlingar i just det tempo man vill hålla. Körde även 4st 400m intervaller i 4,20fart med 60 s gångvila imellan. Joggade ner och körde ett bröstpass och bål. Allt kändes riktigt bra idag. Imorgon drar jag ner lite på löpningen och kör ett benpass.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat i den farten... Att det känns så bra måste vara skönt.
    Själv ska jag köra ett hyfsat snabbt pass imorgon.

    SvaraRadera
  2. Janne: Ja det är härligt när det känns bra =) Skulle kört ben imorgon men har för mycket på jobbet imorgon, så jag klämmer in en extra vilodag =)

    SvaraRadera