fredag 8 juni 2012

VDM Helsingborg

Igår var det dags att åter tävla. Som vanligt sov jag dåligt under natten och det blev inte bättre av att stambytet hos grannarna satte igång 0700. Sen jobb till 16 innan jag körde ner mot Hedens idrottsplats. Joggade upp ca. 1,5 km, stretchade och körde lite lätt löpskolning. Sen några stegringslopp och accelerationer. kl. 1810 var det dags för 100m loppet. Kände att ena baksidan var lite öm och ville inte chansa att springa i spikskor. Dessutom stående start. När startpistolen gick av kasade jag bakåt då startblocket av någon anledning gav med sig. Piss start alltså. Kom till slut i mål som 4:a på 14,25.
Sen var det dags för Slägga. Måste säga att jag aldrig hållt i en sådan tidigare.. och jäkla vad svårt det var. Fick bara 3 kasst då jag kom sent efter att ha sprungit 100m. 1:a och 2:a kasstet blev misslyckat men i det sista fick jag iväg slägg jäkeln drygt 13 meter. PB bästa alltså. Det här måste jag träna på någon gång för jag ska nog gott kunna få iväg den drygt 20m med lite träning tycker jag.
Sedan var det längdhopp. Även här var det tufft då jag har noll träning i spänst och inte varit på gymmet på drygt 1 månad. Men jag hoppade 5 hopp, och dem två längsta hoppen mätte 4,42m. Idag känns det i jumskarna att man använd muskler som normalt vilar =)
Till sist skulle jag springa 4x100m i IS Götas 2:a lag. Nu hade jag kvar spikskorna sedan längdhoppet och var riktigt sugen på att dra på ordentligt vilket jag gjorde på sista sträckan. Dock visade det sig att vi blev diskade då någon hade tappat pinnen på vägen.. surt.. men det är bara att komma igen till nästa tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar