onsdag 23 maj 2012

800m i Malmö

Igår var det åter dags för tävlande. Jag hade sovit dåligt under natten, vilket tydligen blivit en rutin just inför denna tävling varje år. Dessutom hade jag ett möte med riksbyggen ang. Renoveringen av våra badrum. Efter jobbet körde jag mot Malmö för att besöka revisorn. Mötet tog 2 timmar och jag var klar ca.1700. Nu var jag hungrig så jag körde till Limhamns fisk och åt stekt sill. Sen var det dags att köra mot Heleneholms IP. Väl på plats värmde jag upp och kände redan där att det skulle bli ett tufft lopp. Gick ut första 200 på dryga 36 sek. Följande på 39, 42, 42. Hade riktigt med mjölksyra sista 200m. Kom i mål på 2.42.  Ett snitt på ca.3.20min/km. Bara att köra på nu och bli starkare och bli mer uthållig. Körde 8km i ett hyffsat tempo idag efter jobbet. Men det var rigtigt varmt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar