måndag 18 februari 2013

Årets längsta pass - 19km

Igår hade jag, Dennis och Kjell bestämt att vi skulle springa ett långpass tillsammans. Vi skulle träffas hos Dennis kl. 1600. Jag har sprungit ganska långt den här veckan och hade redan sprungit mitt långpass på måndagen som blev 15km. Men jag ville ändå haka på grabbarna för det är inte ofta vi springer tillsammans längre då jag jobbar 6-7 dagar i veckan och kommer för det mesta bara ut på kvällarna efter jobbet. Jag hade redan sprungit 38 km under vecka 7 och sprungit både på fredagen och lördagen. Så detta skulle bli ett tufft pass för mig.. Jag hakade på bra dem första 10km, men sen fick jag kämpa för att hänga på.
Energin fanns helt enkelt inte där. Det var gött att få snacka lite goja under rundan och tiden gick snabbt. Det var väldigt isigt på många ställen i Pålsjö skog och man fick verkligen ta det försiktigt med farten. Hoppas vi kan få fler rundor tillsammans framöver och då utan is i skogen. 57km totalt under vecka 7. Vecka 8 blir en lite lättare vecka och sen ökar vi igen vecka 9.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar