fredag 18 december 2009

60m och medecinboll



Idag tog jag mig ner till Inomhushallen och jag träffade på Johan Wissman där och frågade honom om han inte hade flyttat till Stockholm. Och det hade han men var här och hälsade på över julen. Antar att familjen bor kvar här.

Jag började med 2 km uppvärmning och körde lite löp skolning innan jag gav mig på 60m sprinten. Hade som mål att köra 3x4x60m men märkte redan efter 4 löpningar att det inte skulle bli så många fler lopp då baksidorna stramade och började göra riktigt ont. Men jag drog ner på farten något och kämpade mig igenom 2x4x60m. De 2 sista gick nog på bara 70% av max fart. Ni undrar kanske hur snabbt jag springer på 60m, men det vet jag inte då jag inte tar tid. Men jag har faktiskt fotsensorn igång och den visar 2,02min/km som max.

Körde även lite medicin bolls övningar på kast och armhävningar med boll. Avslutade med lätt ner jogg och stretch. Träffade faktiskt på en veteranare för första gången under träning, så det var riktigt trevligt att kunna snacka lite friidrott på veteran nivå. Man har ju inte så mycket gemensamt att snacka om med Johan Wissman om man säger så. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar