måndag 14 december 2009

3x4x60m

Idag körde jag mitt första träningspass i sprint. Det är nu 4 månader sedan jag sprang 100m och jag har inte tränat speciellt mycket sprint överhuvudtaget, men nu ska det bli ändring på det.

Idag körde jag ner till Olympia hallen och började med 1,5 km lätt jogging som uppvärmning. Körde även lite löp skolning och lite stretch innan jag gav mig på 60m träningen.
Jag började med 4x60m och gång vila i mellan dessa. Vilade 6 min mellan serierna. Upprepade detta 3 ggr och jag kan lova att jag fick lite mjölksyra de sista 2 fast jag sprang på 90% av max. Vågade inte riktigt ta i mer för att inte skada mig såhär på första träningspasset. Det var en hel del skolungdomar i hallen som tramsade runt så det blev en hel del slalom löpning i mellan åt.

Körde även lite mångsteg, benpendling och höftuppskjut/ben 3x20. Nerjogg och stretching som avslutning.

Ska köra detta 2ggr i veckan i 2 veckor nu, sedan ökar vi till 3x6x60m från 3 veckan. Känns redan i benen att man har tagit i rätt ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar