måndag 7 december 2009

16km i mörker, kyla och vind




Igår tog jag mig ut första gången på bra länge och sprang/joggade 14km med 2 km nerjogg. Hade nytt underställ, en lite kraftigare andas tröja och den nya windbreakern samt reflex västen utanpå. Blev också handskar och mössa. Tyvärr hade jag bara långa tights på mig och märkte att låren blev bra kalla när vinden låg på. Så här i efterhand skulle jag nog ha haft ett par byxor som var vindtäta utanpå tightsen.

Rundan gick skapligt men det kändes tidvis lite läskigt när det var riktigt mörkt på sina ställen och man viste inte riktigt var man satte fötterna. Blev ett par riktigt jobbiga backar på 3-400m och jag tog det riktigt lugnt nedför för att skona knäna.

Det blev 14km på 1,16 samt nerjogg i 2km på 12min. Nu blir det vila idag och på det igen imorgon och då blir det löp band och gym.

Bra löp vecka, 43km totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar