onsdag 23 december 2009

Sista träningspasset innan jul



Idag körde jag mitt sista träningspass innan juluppehållet på 4 dagar. Kroppen värker så vilan kommer nog att göra susen.

Idag tog jag mig ner till inomhushallen och fick kvittera ut nyckeln då jag var först på plats idag.

Började med 2 km jogging som uppvärmning. Körde löp skolning i 10 min innan jag körde 3x4x60m med 6 min vila mellan serierna. Kändes rätt bra men jag får lite känning i vänster baksida på slutet. Jag räknar med att det kommer att ta lite tid innan musklerna ställer om sig från distanslöpning till snabb sprint. Så det är bara att mala på lite försiktigt och öka efter hand.

Efter sprinten körde jag lite baklänges kast med tung medicinboll, 3x12. Avslutade med lite nerjogg och stretching.

Får passa på att önska er en riktigt God Jul så ses vi här på bloggen i mellan dagarna. Träningen börjar ju igen på måndag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar