onsdag 19 maj 2010

Resultat 800m

Okay, då till gårdagens tävling. Inga optimala förberedelser men rätt nöjd trots allt. Kom iväg rätt sent från jobbet och stressade som vanligt för att hinna i tid. Kom till avprickningen 20 min före start och blev informerad att omklädningen flyttat 200m längre bort, som om inte det räckte med att jag var sen. Fick ca. 10 min till uppvärmning och bestämde för att behålla långa tights för att inte frysa häcken av mig. Måste ju vara lite annorlunda än de andra som körde med korta brallor =) Kom till start och öppnade lite lugnt på första varvet då jag gick ut för hårt förra året. Ökade lite på andra och lyckades faktiskt spurta lite på upploppet. Tiden 2.30,8. 4 sekunder snabbare än förra året. Kändes i benen att man sprungit 16,6 km i Söndags, med det i minnet kan jag nog persa med mer vila i benen till nästa år. Lägger upp en lite suddig film på loppet vid ett senare tillfälle. Datorn verkar väldigt slö med att ladda ner till youtube på denna dator så jag får prova senare i kväll på en annan burk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar