tisdag 17 november 2009

Kalibrerat pulsklockan


Idag blev det en lite galen träningsdag. Jag fick för mig att jag skulle kalibrera pulsklockan idag och körde till Heden efter det att jag lämnat av frugan på jobbet. Tänkte att det skulle vara en baggis att jogga 800m och få klockan att visa rätt efter min typ av löpning. Och sedan skulle jag köra tillbaka och promenera ner till F&S och köra ett distanspass på löp bandet.

Jag var rätt tjockt klädd med lager på lager. Jag ställde in klockan på 800m och tryckte igång den och joggade i lagom tempo de 800 metrarna och tryckte på OK som det stod. Men Klock jäveln visade ”calibration failed”. Ok tänkte jag att jag kanske tryckte på fel knapp och provade ett nytt 800m lopp. Vad tror ni den visade? samma jäkla ”Failed”! Nu ställde jag in 1000m som det var från början och sprang igen =(. Som tur var så funkade kalibreringen denna gång. Nu var man lagom svettig för att sätta sig i bilen och köra till jobbet för att hitta parkering. Och det var ju inte det lättaste när det var sopning på gång och man kunde bara parkera på ena sidan av gatan. Jag körde runt i typ 15 minuter innan jag hittade en ledig lucka. Nu var man blöt och började bli kall också. Knallade till butiken och bytte om till en torr t-shirt och gick till gymmet. Nu skulle vi prova den nya kalibreringen och det känns som att man springer saktare än tidigare, det känns som att klockan visar lägre fart än tidigare fast jag trodde att det skulle vara tvärt om.

Men okay det ger mig bara en sporre att springa snabbare framöver. Nu blev det ett distanspass i lite lagom tempo, då man redan var rätt seg efter det som hänt tidigare.

Blev ändå 10km totalt med en snittfart på 5,11min/km. Provade att ösa på lite och sprang max på löp bandet i några sekunder men det gick inte fortare än 3,50min/km. Sprang även ett ner jogg på drygt 3km som inte kom med här.

1 kommentar:

  1. Jag körde nike + innan jag fick min garmin (gps-klocka). Innan jag kalibrerade nike + sprang jag skiiitfort, trodde jag... Jättetråkigt när den var färdigkalibrerad och sanningen kom fram... Hehe.

    Och nej...35 km är alls inte dåligt egentligen. Men jag skulle vilja att det var 45!
    Kör hårt!

    SvaraRadera