fredag 29 januari 2010

Just kommen från inomhushallen

Har just kommit till jobbet från att ha sprungit in de nya spikskorna. När jag först fick på mig dem tänkte jag "kan man springa i dessa" =) Ja, de var riktigt styva och jävligt höga där spikarna sitter. Men när jag ställt in blocken och långsamt stegat bakåt mot avstmpsdynorna, gjort mig klar för start och tryckte ifrån rätt bra, kändes det helt underbart att komma iväg med dessa SuperFlyies som de heter. Namnet passar verkligen bra på dessa skor. Körde en 5-7 starter och bytte om till vanliga skor för lite kul teknink. Blev en 6-7 stötar med 4kg kulan och jag fick iväg den ca. 12 meter. Målet är att komma över 10m med 7,26kg som är min drömgräns just nu. Har 9,88 som PB som veteranare.

1 kommentar:

  1. Lycka till nu i helgen, väntar på en spännande rapport hur det gick sen!

    SvaraRadera