onsdag 6 april 2011

Ett bra Intervallpass i Pålsjöskog

En bild på mig i starten av Grevé Halvmara

Igår kände jag att benen började bli stela så jag var tvungen att dra ut på en löprunda efter jobbet. Först tänkte jag bara jogga lite lätt, men efter 2km kände jag att jag hade lite mer att ge än att bara jogga runt. Så jag höll mig nästan till mitt planerade träningsschema där jag skulle springa 5x60m som koordinarionslopp, därefter 4x6min i 4,25-4,45 tempo. Dock kändes inte benen så pass starka att jag kunde hålla den farten i 6 minuter så jag delade upp intervallen i 2x3min istället. Med en extra minuts gångvila. Annars 2 min gångvila var 6 minut. Det var riktigt skönt att få lite spting i benen efter en hel vilodag.
Idag väntar ett lungt 10km pass i 5-5,10 tempo + lite bålstyrka och armhävningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar