onsdag 27 april 2011

Sista kvalitets passet




Igår körde jag det sista kvalitéts passet innan tävlingen på lördag. Jag tog på mig mina racers (Puma complete roadracer 3) och värmde upp i 2 km. Redan på uppvärmningen gick det undan, 2km i 4,40 tempo. Benen kändes okay fast jag sprungit mycket under påsken.


Körde även 5x60m koordinationslopp. Nu till intervallerna.


Intervall 1 -10min 4,27 tempo

3 min gångvila

Intervall 2 - 10min 4,37 - lite sämre fart

3 min gångvila

Intervall 3 - 10min 4,33


Bytte nu om till Asics skorna och körde 2,4km nerjogg, 5,48min/km.


Passet kändes bra men jag fick en liten skavank på ena tån då jag inte är van att springa i så pass tunna skor. Men dryga 9km ser ändå lovande ut. Känner ingenting i benen eller tårna idag.

2 kommentarer:

  1. Ser bra ut inför lördag! Ska bli roligt att träffas! :)

    SvaraRadera
  2. Daniel - Ja, känns fint nu. Äntligen ska vi träffas =)

    SvaraRadera