torsdag 9 juni 2011

Semester bilder

På fredagen hyrde vi två stycken "Cruisers" cyklar och cyklade till Puerto Banus. Vi blev varnade att inte parkera och låsa cyklarna i hamnområdet för då kunde nämligen Polisen knippsa av låsen och beslagta cyklarna. Hmm, lite taskigt mot turisterna tycker jag. Inte konstigt att vi bara såg 2 andra cyklar i hela staden. Vi chansade iaf och tog en promenad i hamnen och kollade in alla häftiga superyachter =) En sådan skulle man ha här hemma =)
Ungefär varannan dag regnade det ganska ordenligt. Jag hade bara en tröja med mig och det var faktiskt småkyligt mest hela tiden. Men med god mat, dryck och trevligt sällskap glömde man bort kylan. Här satt vi och åt Shurros och drack Cappuccino medans regnet östet ner.
Ännu en molning dag och bilden är tagen från taket på vårt hotell.

Vissa kvällar lagade vi mat på vårt hotellrum som var utrustat med ett litet pentry för dem som vill laga egen mat. Denna kväll blev det en skaldjurs partaj =)

Friterade Baby squid var en av favoriterna =)

En annan favorit var grillade sardiner

Matmarknaden var öppen måndag - lördag, 08-14. Fisken kom först på tisdagen. Gillar man fisk och skaldjur så är detta stället man skall besöka.

En bild på mig och min hyrda Cruiser =) 10 Euro dagen.

En dag besökte vi ett Bonsai museum med ett 100-tal olika träd. Detta trädet var äldst och var 500år gammalt.

Sista dagen innan hemresan kom det lite sol, så jag och frugan passade på att få lite solbränna på den bleka kroppen. Här ligger jag på hotellterassen och äter vattenmelon.


Tyvärr fick jag inte till så mycket löpning som jag hade planerat. Åkte på en förkylning redan på lördag kväll som håller i sig tills idag. Men jag inbillar mig att det gör gott för kroppen att få en veckas vila efter en ganska hård tränings och tävlingsperiod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar