söndag 12 juni 2011

Oslagbar löprunda i Pålsjö

Igår drog jag ut på 10km slingan i Pålsjöskog. Den var en Magisk runda där man knappt hittade längre då lövverket täckte det mesta av synfältet genom skogen. Jag hade som mål att hålla mig på en lägre puls och skulle inte över 165 slag var det tänkt. Men efter 8km glömde jag bort mig och sprang på lite väl fort vissa sträckor. Tror jag kom upp i 172 som max men medelpulsen låg på 164, så jag höll mig inom den tänka gränsen iaf. Höjdpunkten på rundan var efter ca. 6km när ett rådjur skutade över stigen bara 5 meter framför mig, då kände man verkligen att man levde. Jag sprang utan musik och bara lyssnade på fåglarna och kände skogslukten. Hmmm, livet är som bäst nu =) Idag ska jag ut på en ny runda och vem vet kanske kommer rådjuret att korsa min väg på nytt. Är fortfarnade lite snuvig så det blir åter ett lungt distanspass med låg puls. Dennis kommer med som sällskap idag och kameran följer med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar