måndag 22 november 2010

Grymt gympass

En bra start på veckan med ett tungt gympass. Jag ska börja skriva ner min styrketräning från och med onsdag på http://www.styrkeprogrammet.se/ så kan ni följa min utveckling med bilder, set, reps och vikter. Detta kommer ligga under feeds i den högra spalten.

Idag började jag med 15 min uppvärmning i form av löpning på löpbandet, fart: 8-11km/h.
Därefter körde jag bröst - 5 övningar a la 3x12 reps.
Triceps - 2 övningar 4x12 reps
Och till sist bål: Jag hade inte varit på gymmet på en vecka och under tiden hade de fått in en skithärlig magmaskin som man sitter på och liksom viker ihop kroppen. Ska ta en bild på den på onsdag så ni kan se. Körde på rätt bra tills jag höll på att spy. Man kan även lägga på viktskivor upp till 100kg, jag nöjde mig dock med 35kg och körde 20 reps åt gången. Blev nog typ 4-5 set.
Avslutade med sidoböj med 20kg viktskiva för de sneda magmusklerna. 3x15 reps.
Stretching på det och hela passet tog 1 timma och 45 minuter. Imorgon väntar tunga snabba 400m intervaller gånger 12, med 60 sek joggvila imellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar