torsdag 27 januari 2011

8 x 400m


Ikväll skulle jag köra 8 x 400m och så blev det. Värmde upp med 4km uppjogg samt lite stretching. Benen kändes fortfarande inte 100% och både låren och baksidorna är lite stela. Men jag tyckte att jag drog på rätt bra på 400:na och hade 90 sek gångvila imellan. Där var en intervall som nästan var upp på 5min/km och där var en rätt rejäl backe att forsera. I övrigt låg jag strax över 4min/km. Sista intervallen under 4min/km. Joggade ner och stretchade efteråt.

Nu blir det styrka imorgon bitti innan jobbet. Ska köra bål och överkropp. Måste få lite krafter om jag ska stöta kula på VDM den 19 feb.

1 kommentar:

  1. Stöta kula?! :-) Annorlunda men skön kombination att köra löpning och kulstötning!
    400-ingarna under kontroll ser jag, blir sugen på ett sånt pass då jag gillar korta intervaller. Och långa.. Intervalltorsk som jag är.

    SvaraRadera