fredag 14 januari 2011

Kunde gått bättre på första tävlingen



Idag var det Veteran DM i Lund. Årets första tävling. Jag, Mats, Mats son Viking, Koppen, Greger och Ronny körde ner till Lund i två bilar. Var framme i hallen redan kl. 16:30 och hade nästan 2 timmar tills första grenen skulle starta. Jag och Greger startade 60m vid 18:35 och jag kände redan i starten att vänster baksida inte riktigt var 100% och fick hålla igen väldigt mycket för att inte riskera hela vårsäsongen. Kom in som totalt 6:a på 8,92.

Och i längdhoppet fick jag tyvärr också hålla igen för att inte förvärra den ömma baksidan. Slutade på en 4:e plats på 4,38, 3 cm från bronset.

Nu blir det till att köra mer styrka med div. frivändningar och upphopp med skivstång för att bygga upp styrkan i baksidorna. All distans löpning har också påverkat snabbheten på korta sträckor på ett negativt sätt. Så det gäller att köra lite mer varierat för att kunna springa snabbt även på kortare distanser som 60, 100 och 200m.

Här är lite bilder på de andra killarna från IS Göta och Mats.

3 kommentarer:

  1. Ja, vi är ju inte 20 längre ..*Ler*

    Mina baksidor är även mina svaga sidor.
    Svagare än allt det andra alltså :-)

    Men kul med tävling i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Det är tråkigt att det finns en baksida på allt... Men bra jobbat ändå och nära medaljen var det ju trots allt! Fortsätt kör på så kommer resultaten också...

    SvaraRadera
  3. Ja, det är bara att köra på nu. Baksidorna kan man alltid bygga på. Baksidorna byggs ju inte upp av att bara springa distans. Gäller att ta till gymmet med skivstång och även köra liggande bäckenlyft.

    SvaraRadera