söndag 23 januari 2011

4 x 200m

Idag var det åter dags för lite sprint träning på inomhushallen. Hade sovit jäkligt dåligt och hade nog avstått morgon träningen om jag inte hade varit ansvarig för att öppna upp hallen för IS Göta. Men när jag väl kommit igång så kändes det helt okay. Körde uppvärming, stretch, löpskolning och lite stegringslopp innan vi körde igång. Höll igen rätt bra för att inte belasta hjärtat och kroppen för mycket då jag sovit dåligt. Fick tiderna , 33, 34, 31 & 31 sekunder med 5 min vila (körde lite kula istället för full vila). Kändes bra i baksidan då vi inte körde några startblock. Det får vänta tills jag byggt upp styrkan i benen. Vi körde även lite styrka med skivstång med utfall och knäböj. Provade lite ryck med skivstång och enbensböj med 15 kg vkitskiva över huvudet. Avslutade med lite hopp i form av låga och höga hoppsa steg.

5 kommentarer:

  1. Adam, skall vi köra 3 x(5 x 200m) 1 minuts vila mellan intervallerna och 3 minuters ståvila mellan seten på tisdag? /Mats

    SvaraRadera
  2. Ser väl bra ut det där! Det var ju bra att du skulle öppna hallen, så att du fick din träning :)

    SvaraRadera
  3. Skoj med sprint-träning, snabbt gick det ju också. Nyfiken i en strut så jag undrar varför ni verkar ha fokus på just 200-ingar?

    SvaraRadera
  4. Janne, ja tur att jag var nyckelpiga idag =)

    Hempa, kul att du tittade in. 200:ar har vi inte kört så mycket. Vi har kört en del (360,180,180,360m). Kommer även att bli lite längre intervaller framöver. Upplägget har varit såhär för att inomhusbanan är 180m lång och 200m är bra utmärkt.

    SvaraRadera