söndag 9 januari 2011

Sprint träning med IS GÖTA





Imorse var jag iväg till Inomhushallen (IH) för att köra ett sprint pass med Greger och Co. Kom starx efter 9 och gänget hade redan börjat köra. Så jag passade på att köra lite egen uppvärming vidsidanom och körde 2km uppjogg, stretching och lite löpskolning. Körde även lite stegringslopp och anslöt sedan till gruppen när de började köra 60m. Därefter körde vi div. spänsthopp, över häckar och byglar samt mellan koner. avsluade passet med stafett och det har jag inte kört sedan jag gick i 5:e klass så det kan man behöva träna på, speciellt växlingarna. Här är lite bilder från passet. I övrigt blir det en lugn träningsvecka då det är tävling på fredag, 60m och längdhopp i Lund. Blir max 2 träningspass innan fredag och lite distans till helgen om kroppen känns fräsh efter fredagen.

2 kommentarer:

  1. Det ser kul ut det där! Skulle vara kul och se vad man gör på 60m nu. Mitt rekord är 8:44 och då var jag 12 eller 13 år. Kul att du ska tävla nu igen... Hoppas på bra resultat på fredag.

    SvaraRadera
  2. Tack Janne! ja himla kul när det går fort =) Vill komma under 8 sek innan jag blir 50 ;-)

    SvaraRadera