lördag 26 februari 2011

6 x 300m backintervaller


Kände mig lite seg i kroppen idag, men efter 45 min på kudden efter en sen lunch gav jag mig av mot Kinesiska muren för att jogga lite lätt uppför en 300m lång backe som Johan Wissman brukar köra. Kroppen känns inte helt 100 idag så farten var blygsam. Men nu var jag mer ute efter att få till ett bra löpsteg med ett bra frånskjut. Uppjoggen log på en fart strax under 5min/km i drygt 3km. Samt nerjoggen på drygt 3,5km i lite lägre tempo. Backintervall tiderna ser lite konstiga ut då jag hade fel inställning på displayen och tittade på pulsen istället för löpt sträcka. Sprang och sprang utan att sträckan minskade då pulsen låg runt 155 på joggvilan.

2 kommentarer:

  1. Duktig du är :) Nu ska jag snart köra på i Marbella! Kramkram

    SvaraRadera
  2. Emilia: gött, njut och ha det bra därborta ;-)

    SvaraRadera