onsdag 9 februari 2011

Styrka ben & bål

Idag var det benstyrka på schemat. Brukar faktiskt gilla dessa passen men idag var baksidorna lite stela efter gårdagens snabba 200-ingar. Började med 4km uppjogg på löpbandet. Kändes jäkligt ovant då jag inte kört löpband under hela vintern. Sen körde jag knäböj, 3x12, på 40,50,60kg. (Lätta vikter idag =) Sen provade jag lite frivändningar som jag inte riktigt vågat prova tidigare, men idag skulle jag sätta igång med det. Gick rätt hyfsat men tekninken måste nog förbättras en del. Körde 6:or på 3 x 40, 50,50kg. Sedan blev det deadlifts, 3x6 på 80kg. Körde även enbensböj på bänk med 15kg viktskiva. Avslutade ben passet med baksidorna i maskin och lite tåhävningar.
Därefter körde jag bålen och lite axlar med kattabella =)

Jag ska lägga upp lite film på dagens frivändningar och deadlifts så fort de blivit uppladdade på nätet.

Hoppas att benen är tillräckligt återhämtade imorgon för mina backintervaller. Tänkte köra 300m x så många som jag orkar.

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot klippet då jag inte har en aning om vad frivändningar och deadlifts är för något! Bra jobbat! Det är tydligen styrketräning som gäller denna tid på året för att förbereda kroppen för utomhussäsongen :)

    SvaraRadera
  2. John, exakt gäller att bygga basen nu och sen bara underhålla den under vår och sommar säsongen.

    SvaraRadera