lördag 19 februari 2011

2 x Silver idag =)

2 Silvermedaljer idag
2:a i tresteg på 9,04
2.a i kula på 8,94
En av kulstötarna

Igår stod jag och frugan och lagade mat, då säger hon så du ska iväg och tävla imorgon? Va?, utbrister jag! Jag har för mig att vi bestämde att jag var tvungen att jobba då det som oftast är mycket kunder på lördagar. Då säger hon men stick iväg och tävla, jag klarar mig ett par timmar själv i butiken. SHIT, tänker jag... jag körde ju slut på vader och hälsenor i torsdags kväll med 45 minuter spänsthopp. Men så tänker jag att FAN, man kan ju maila IS Göta och höra om man kan efteranmäla sig typ 14 timmar innan tävlingen börjar. Fick ett mail av B.G där det stod "bara kom så ska vi se vad vi kan ordna.

Och så blev det, kom till hallen redan innan 10 då jag inte viste när tävlingen började. Prickade av mig och började jogga i drygt 20 min till Trance musik i Ipoden. Stretchade och körde lite löpskolning. Började med trestegt och hälsenorna kändes inte alls bra, så jag avstod spikskorna och körde med mängdskorna idag. Fick faktiskt till 5 godkända hopp mellan 8 & 9 meter. Tror det blev 9,04 som längst och en 2:a plats. Vinnaren hoppade 9,26, vilket jag ska ta i normala fall. Avstod mitt sista hopp då benen sa ifrån.

Kulstötningen var också väldigt jämn. Fick tyvärr inget kasst över 9 meter och klarade endast 8,94 vilket räckte till en 2:a plats även här. Bara 7 cm till Guldet... retsamt. Måste träna mer styrka för att ta killen till utomhus DM senare i år.

Ställde in de planerade 1000m Intervallerna idag då hälsenorna ropar på VILA. Men imorgon ska jag ut på ett lungt distanspass om benen tillåter.

7 kommentarer:

  1. Så jäkla roligt, grattis brossan, du är grym!!!!! :)

    SvaraRadera
  2. Hallå! I höstas påbörjade jag en topplista med Sveriges alla hälsobloggar. Nu närmar vi oss 600 st men där är fortfarande en hel del som saknas. Eftersom du skriver om hälsa så vore det kul om du ville vara med :) http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

    SvaraRadera
  3. Emilia: tack! ja dem satt fint =)
    Mats, yepp gött!
    Stefan: Klart jag kan vara med, sign me in!

    SvaraRadera
  4. Fint med 2st silver! Grattis! Kula ser så roligt ut! Gillade verkligen att stöta kula när jag gick i skolan. Får jag tillfälle någon gång ska jag definitivt testa igen :)

    SvaraRadera
  5. Daniel, tack! Kula är kuligt. Säg till om du vill komma upp till Hbg, så kan vi köra lite kula inomhus. Vet inte hur gammal du är men det året du fyller 35 kan du tävla i veteranfriidrott. Det brukar vara en tävling i Trelleborg där jag har för mig att kultävlingen brukar äga rum utmhus. Så där kunde du ju vara med när du gått med i en klubb. Du verkar ju urstark =)

    SvaraRadera
  6. Det är inte omöjligt att jag tittar upp någon gång. Hade varit roligt att testa kula igen! :) Fyller 35 i år! ;)

    SvaraRadera