torsdag 10 februari 2011

Backintervaller


Ikväll kördes årets första backintervaller. Jag började med lite lätt uppjogg i 3 km, (5,10 i snittfart). Sedan körde jag 4st backintervaller på ca. 250m. Den första i lugnt tempo då jag sprang med videokameran i högsta hugg. Lite svårsprunget när man inte kan röra armen. De andra två gick i 4,30 tempo och det joggades tillbaka i lugnt tempo. Sista intervallen drog jag på lite och låg på 3,30 fart. Ville inte fresta på kroppen i onödan då baksidorna är riktigt stela just nu efter 2 dagars tuffa pass. Nu blir det skönt med lite vila under fredagen. Sen kör vi igen hela helgen. Joggade lugnt tillbaka hem och totalt blev det dryga 9km idag.

Fick inte backintervallerna registrerade fast jag tryckte in "lap" knappen mellan varje Intervall. Någon som vet vad man ska ha för inställning på Garmin Forerunner 305 för att distansen och farten skall registreras när man trycker in "lap" knappen?

2 kommentarer:

  1. Barmark! Lyllos! Bra jobbat! (Kan dock inte svara på din fråga...)

    SvaraRadera
  2. Adam, det var konstigt, exakt så som jag gör!

    SvaraRadera