tisdag 8 mars 2011

Tempo med nya skorna - New Balance


Igår kväll skulle jag igentligen vilat men när jag fick mina nya skor kunde jag inte låta bli att sticka ut på ett tempopass efter jobbet för att känna lite på dem. Tog det lite lungt i början men när jag sprungit en km kände jag att skorna var jäkla sköna och lätta. Dessa är neutrala så det känns lite ovant efter att på senaste tiden ha sprungit med pronations stöd. Jag öste på ganska bra och mot slutet stannade jag upp några ggr för att få ner pulsen från ca. 170-140 slag innan jag öste på igen upp till 170. Trampade lite snett då jag inte såg en stor sten i mörkret och fick en lätt stukning. Men jag sprang iaf den sista km utan några större besvär.

Foten är lite svullen och öm men det ska inte hindra mig från att springa ett intervallpass på bana inomhus ikväll. Tror jag håller mig till mängdskorna idag och låter tävlingsskorna vila. Vristerna är fortfarande lite ömma efter tresteget i Söndags.

1 kommentar: