tisdag 1 mars 2011

Gårdagens kvällspass

Igår blev det milen efter jobbet. Kroppen känns fortfarnade lite öm, så det gäller att dra ner på träningen ordentligt för att vara 100% laddad inför söndagens tävling. Jag sprang ganska raskt igår men fick några ofrivilliga stop på vägen för tåg och rödljus. Allt som allt kändes det ändå okay efteråt och backen forserades med pigga ben med bra frånskjut. Ser att backträningen ger resultat när det väl dyker upp några backar på rundorna nu. Ikväll kör jag nog bara lite blockstarter och kanske lite benstyrka med skivstänger. Sen vilar jag onsdag och kör åter lite spurter på torsdag kväll. Därefter vila fram till tävlingen på Söndag.

4 kommentarer:

  1. Adam, blir det inomhushallen på torsdag? De har publicerat tidsprogrammet på deras hemsida. Vi behöver vara i Karlskrona vid halvelva. Men kolla själv för säkerhets skull! /Mats

    SvaraRadera
  2. Hej Mats,

    Jag kommer att köra både idag och på torsdag. Vilar dock alla andra dagar. Ska du köra ikväll något? Jag kör lite blockstarter och några ruscher. Sen kanske även lite benstyrka.

    Ja, min första gren går 12:25. Men det är nog bra att vara där lite tidigare för uppvärmning och avprickning. Räckar kanske om vi kör vid 08?

    SvaraRadera
  3. Adam, jag kommer bort som vanligt på torsdag. Är fortfarande lite täppt, kör lite distans idag o imorgon.

    Ni kan ju hämta upp mig på vägen, bör väl räcka 12.10 går min första gren, timme innan för avprickning. /Killer

    SvaraRadera
  4. Okay, låter bra. Jag tar det nog lite lungt idag iaf. Så hörs vi i hallen på torsdag kväll istället.

    SvaraRadera