onsdag 9 mars 2011

Inkörning av Asics Gel Enduro 6

Nu skulle jag ju vilat idag, men benen kändes pigga och i hallen stod ett par helt nya Asics Gel Enduro 6 och bad att få komma ut på en runda. Jag var inte sen på att tacka ja och bytte om och drog ut på en 10km runda med Trance musik i lurarna.

På uppjoggen började det hagla och det rigitgt smattrade i hörlurarna och reflexvästen.

Skorna kändes lite stela och bra dämpade så det var lite mysko att springa i början, men efter ett tag kändes det helt okay. Jag har som tes att det är bra att variera skor med olika dämpningar för att stärka fötterna och inte alltid springa med samma typ av skor. Nu har jag 4 helt olika skor att varva med. Dessutom kör jag med spikskor ibland på sprint träning.

Imorgon blir det gymmet med helkroppsstyrka. Sen kör jag styrketräning 2 ggr/veckan framöver på tisdagar och torsdagar.

2 kommentarer:

  1. Det var ju fin fart i de nya skorna Adam, men jag tror du skulle valt progressiv trance så att du skulle ha fått upp farten lite bättre på slutet :)

    SvaraRadera
  2. John, sista km var nerjogg =) Jag skulle igentligen vilat men valde att provspringa skorna =) men imorgon fredag blir det vila efter 5 dagarsträning och 1 tävling.

    SvaraRadera